باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

سفر به مشهد

روز ۱۲ فروردین به نیت زیارت آقا امام رضا عازم مشهد مقدس شدیم چون که در این سفر خانواده باجناقم ما راهمراهی میکردن برای اولین بار مجبور شدم که در میان تعطیلات به سفر بروم امری که برایم چندان خوشایند نیست چون هم شهرها و مسیر شلوغ است و قیمتها کذایی...اما چاره ای نداشتم چون که باجناقم مرخصی زیادی نداشت... 

ساعت ۴ بعد ار ظهر خرم آباد را ترک کردیم یکی از نقاط عطف این سفر داشتن یک نیروی کمکی در رانندگی بود که باعث می شد کمتر خسته بشوم مسیر سفر ما از بروجرد اراک قم می گذشت و در قم به لطف جاده میانبری که به گرمسار زده اند دیگر مجبور نبودم به تهران رفته و در گیر آن ترافیک شدید اول شهر بشوم ...  

بعد از پیدا کردن جاده قم به گرمسار که حدود ۱۲۰ کیلومتر بود حوالی ساعت ۳۰/۱۱ شب به گرمسار رسیدیم و در پارکی در انجا برای شام توقف کردیم ...انصافا آن پارک از نظر نظافت و امنیت محیط بسیار مناسبی برای توقف و استراحت بود بعد از صرف شام برای اینکه فرصت را از دست ندهیم تصمیم گرفتیم شبانه مسیر را تا مشهد طی کنیم ...مسیر پیش رو شهرهای سمنان دامغان شاهرود سبزوار نیشابور و مشهد بود ... حدود ساعت ۱۲ شب از گرمسار راه افتادیم .با آنکه رانندگی در کویر در روز بسیار کسل کننده و خستگی آور است ولی در شب بسیار لذت بخش است.دیدن آن همه ستاره بدون وجود کوهی چشم انداز زیبایی در بر داشت...

حدود ۱۲ ظهر بود که به مشهد رسیدیم و واقعا همه ما خسته شده بودیم طبق معمول همیشه مستقیم به هتل بنفشه رفتیم که دارای پرسنلی بسیار مودب و محیطی بسیار آرام است... 

بعد از مدتی استراحت خدمت آقا امام رضا رفته و این اولین سیزده فروردینی بود که من در حرم رضوی بودم و با وجود جمعیت زیاد حال و هوای خاص خودش را داشت و من خوشحال از این تجربه جدید بودم مثل همیشه از باب الرضا وارد شدم به سمت صحن قدس و گوهرشاد رفته و در آنجا بسوی ضریح مطهر رفتم و با دیدن ضریح کل خستگی سفر از تنم بیرون رفت...دیدن خدامی که با ویلچر افراد سالمند را جا به جا میکردند و اشک زائرانی که هر کدام از یک جای کشور به عشق زیارت آقا آمده بودند حس عجیبی به آدم می داد... 

چونکه اغلب اماکن تفریحی مشهد تکراری بود طی این چند روز فقط به دیدن باغ نادر شاه افشار که نزدیک حرم بود بسنده کردیم و سعی نمودیم بیشتر اوقات را در حرم کنار آقا باشیم ...همیشه دیدن موزه باغ نادر و رفتن بر مزار او و کلنل محمد تقی خان پسیان برایم جالب بوده ...چون که در برگشت به حرم میرفتیم ناچار دوربین عکاسی را باخودم نمیبردم چون دوست نداشتم آن را به امانتداری بسپارم و حوصله برگشت به هتل را هم نداشتم و به اجبار در مشهد عکسی ننداختم البته در شمال این امر را جبران کردم ... 

یک مکان دیگر که در مشهد همیشه برای دیدن آن میروم بازار رضا است که برای من حال و هوای خاص خود را دارد و هیچگاه رفتن به آنجا را فراموش نمیکنم ... 

رفتن به مجتمع تجاری زیست خاور و الماس شرق هم جزو یک روز از برنامه سفرمان بود که دیگر به جزئیات آن نمی پردازم بعد از ۳ روز اقامت در مشهد ساعت ۹ صبح آماده رفتن به سمت شمال کشور شدیم و بعد از سرویس ماشین با طلب دیدار مجدد از آقا امام رضا به سفر خود ادامه دادیم... 

ادامه دارد...

نظرات 22 + ارسال نظر
جوانه چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:06 http://www.javanejaberi.blogfa.com

سلام جناب کاظمیان
همیشه به سفر
زیارت قبول
ممنون که به یاد ما و دوستان هم بودید.
امیدوارم تا پایان سال هر لحظه اتفاقات شیرینی براتون به همراه داشته باشه...
روز بخیر...

سلام جوانه عزیز ممنونم از لطفت .وظیفه من بوده...منم سال خوشی را برای شما آرزو میکنم

جوانه چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:09 http://www.javanejaberi.blogfa.com

..

من و عبای شما؟ نه! من از خودم گله دارم....

من از خودم که شمایی.. چقـــــــــــــدر فاصله دارم!!




امیدوارم زیارتش قسمت ما هم بشه....

امیدوارم که آقا هرچه زودتر شما را بطلبه ....

چوایران نباشدتن من مباد-قاسمی چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:02 http://abdy2007.blogfa.com/

سلام . زیارت قبول . دل ما را بردی به حرم ....
خب یعد چی شد ؟ منتظریم . بنویس

سلام داداش ممنونم از لطفت انشاالله مجدد نصیبت بشه فعلا در حال گلچین کردن عکسها هستم اونم به روی چشم....

رضا چهارشنبه 21 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:53 http://jaydari.blogfa.com

سلام داشی علی
زیارت قبول
علاوه بر نوشتن سفرنامه به سبکی روان که لذت خواندن را بالا می‌برد، اطلاعات جالبی نیز به خواننده داده‌ای از جمله جاده قم - گرمسار
همیشه به سفر، همیشه به خوشی

سلام داش رضا این نظر لطف شماست که از قلم ضعیف من تعریف کردید...سپاس با دوستان انشاالله

فاطمه پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:02 http://www.banoyedey22.blogfa.com/

سلام علی اقای بزرگوار
رسیدن بخیر
و زیارت قبول انشاالله زیارت خانه خدا
خدارو شکر که حسابی کردش کردید و الحمدالله خوش گذشته
انشاالله که سال خوبی داشته باشید
در پناه خدا ایام به کام

سلام فاطمه خانوم ممنونم از لطفتون انشاالله زیارت با همه دوستان...منم آرزوی سال خوبی را برای شما دارم ...شاد باشی و سلامت

یاسی پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:42 http://lilac7.blogfa.com

سلام
حال شما؟
رسیدن بخیر و زیارتتون قبول
خوش گذشت؟
واقعا که سفر دور و درازی بود
اگر میتونستید چند تا عکس هم بندازید خیلی خوب میشد
منتظر خوندن ادامه سفر و دیدن عکسهای زیبای شمال هستیم
در ضمن آپم کردم
روز خوش

سلام یاسی جان ممنونم از لطفت متاسفانه به دلیلی که نوشتم نتوانستم در مشهد عکس بندازم ولی در ادامه جبران خواهم کرد...چشم حتمن خدمت میرسم

ماشا پنج‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:32 http://bluman.persianblog.ir/

هَر شو درس دردْ ئِه بَرَه مَکَم

دِلِم دَفتَرمَه، خویناوْ مَرکوئِمْ!

سلام گرامی دوست مهربانم:
همیشه به سفر و سیاحت..
واتوره با ((درس درد)) به روز است.دیدار شما و نقد عالمانه و نظر نازنینت مرا در راهی که در پیش گرفته ام کوشا و ایستا خواهد کرد.
تو را من چشم در راهم....

سلام ماشای عزیز ممنونم از لطفت چشم حتمن خدمت میرسم

سایه جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 00:49 http://sayeft68.blogfa.com

سلام وعرض ادب

خوندم.زیارت شمامقبول حق.امیدوارم دوباره وچندباره قسمتتون
بشه وباسلامتی خاطرات خوبی راهمراه باعکسهای زیبایی که
تهیه می کنید برامون بیارید.امسال ماازاستان خودخارج نشدیم.
مسافرتهای نوروزی لطف خاصی داره ومن خیلی دوست دارم.اما
بحمدلله شماهمیشه درسفرید.امیدوارم درسال جدید سفرهای زیبایی راباسلامتی وخلطره ی خوش تجربه کنید.

سلام سایه جان ممنونم از لطفت روی چشم در پستهای بعدی عکسها را هم اضافه میکنم سپاس از دلگرمیت...شاد باشی و سلامت

مهدی آخرتی جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:06 http://residehayenachide.blogfa.com

جبر یعنی دروغ بگه می خوامت

زیر یک سقف زندگی بکنین

بعد یک عمر تازه بو ببری

یه نفر دیگه عاشقت بوده . . .

سلام
مثل همیشه با شعر و صدای خودم به روزم


سرای اندیشه جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:51 http://saraeandehe.blogfa.com/

سلام
زیارت قبول . الحمد الله که خوش گذشته تا این که نوشتید

سلام و سپاس از لطف شما دوست عزیز

آتوسا جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 15:27


سلام داداش..زیارت قبول..

شکر خدا خوبم..چیزی نیست..ممنون بابت نائب الزیاره بودن

سلام آبجی عزیز ممنونم از لطفت ...الحمدالله که خوبی....وظیفه ام را انجام دادم...شاد باشی و سلامت

مارال جمعه 23 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:36 http://hrzs.blogfa.com



ای روشنایی سحر فاطمیه ام

صاحب عزای خونجگر فاطمیه ام



ایام میروند به امید دیدنت

یک بار رد شو از گذر فاطمیه ام



دست مرا بگیر و به دنبال خود ببر

تا با تو طی شود سفر فاطمیه ام



آقا گناه روزی چشم مرا گرفت

رزقی بده به چشم تر فاطمیه ام



با خود همیشه گفته ام آیا نمی شود

دیدار روی تو ثمر فاطمیه ام



وقتی شنیده ام که میایی به روضه ها

هرشب اسیر و در به در فاطمیه ام



پایان راه سینه زنی ها شهادت است

ای کاش گل کند هنر فاطمیه ام



در میزنم که اذن عیادت دهی به من

با این امید پشت در فاطمیه ام...!



سلام داداش....زیارتت قبول....انشاءالله سفر مکه !

ایام شهادت و بهت تسلیت میگم...!


سلام خواهر گرامی ممنونم از لطفت انشاالله نصیب شما هم بشه...

افسانه شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 18:17 http://gtale.blogsky.com

سلام

سالروز شهادت غریبانه مظلومه دو عالم بی بی دوسرا حضرت فاطمه زهرا (س) برشیفتگان عترت فاطمی ،مهر علوی و منتظران وصال فرزندش تسلیت باد

سلام منم این روز عزیز را به شما تسلیت میگم...

چقد سخته جدا بودن شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:34 http://somaye1983.blogfa.com/

خدا در مکان های دور از انتظار ، به دست افرادی دور از انتظار
و در مواقعی تصور ناپذیر ، معجزات خود را به انجام می رساند . . .
برای آن مهربانِ توانا ، غیر ممکن وجود ندارد ، همیشه ، همیشه و همیشه امیدی هست !!

سلام و سپاس از کامنت زیبایتان

نرگس شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:08 http://dozluodaniz.tk

سخن عاشقانه گفتن دلیل عشق نیست...عاشق کم است سخن عاشقانه فراوان... عشق عادت نیست، عادت همه چیز را ویران می کند از جمله عظمت دوست داشتن را...از شباهت به تکرار می رسیم، از تکرار به عادت، از عادت به بیهودگی از بیهودگی به خستگی و نفرت نادر ابراهیمی

سلام آقای کاظمیان بزرگوار
شبتون خوش
سفرنامه خیلی قشنگی نوشتید
بازم منتظریم تا از خوندن سفرنامه های قشنگی که مینویسید لذت ببریم
امیدوارم که همیشه شاد و سلامت باشید

سلام نرگس خانوم ممنونم از لطفت عکسها را که آماده کنم مرحله دوم سفرنامه را هم میزنم ...سپاس از پیگیریتون...

نرگس شنبه 24 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 21:08 http://dozluodaniz.tk

راهی به خدا دارد خلوتـگه تنـهایی
آنجا که روی از خود آنجا که به خود آیی
هر جا که سری بردم در پــرده تو را دیدم
تو پرده نشینی و من هـرزه ی هر جایی
بیدار تو تا بـــــودم رویای تو می دیدم
بیدار کن از خوابم ای شاهد رویایی
از چشم تو می خیزد هنگامه ی سر مستی
وز زلف تو می زایـد انگیزه ی شیدایی
هر نقش نگارینــت چــون منظره ی خورشید
مجموعه ی لطف است و منظومه ی زیبایی
چشمی که تماشاگر در حسن تو باشد نیست
در عشق نمی گنجد این حسن تماشـایی شهریار

سلام و سپاس از کامنت زیبایتان

حمید ساکت یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 08:27

سلام . نصف العیش نصیب ما هم شد . اقلا عکس هایی از شمال زیبا می زاشتین علی آقا !!

سلام حمید خان در پست جدید چشم حتما ...

فاطمه یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:54 http://www.banoyedey22.blogfa.com/


سلام و درود بر شما دوست بزرگوار
شهادت دخت نبی اکرم (ص)بر شما تسلیت باد
در پناه حق لحظه های ارامی را برایتان ارزومندم
دلشاد باشید
ایام مستدام

سلام دوست گرامی منم این روز عزیز را به شما تسلیت میگم...

امیر رضاپناه یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:54 http://www.ar48.blogfa.com

سلام علی جان
هر دو سفر نامه را خواندم
سفرنامه به مشهد را به سفر نامه به شمال ترجیح دادم
نه بخاطر نوشتن آن بلکه اینکه مشهد با وجود امام رضا قطعه ای از بهشت است...
دوست عزیز زیارتت قبول
و ممنون از اینکه نایب الزیاره بودی
دوستت دارم
بسیار

سلام امیر جان ممنونم از لطفت و از اینکه نظرت را راحت و رک بیان نموده ای منم با شما در مورد مشهد موافقم ...من در آنجا به فکر همه دوستان از جمله شما و خواهرگرامیمان بودم البته اگر لایق باشم...

بهاروند یکشنبه 25 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 17:59 http://abaharvand.blogfa.com

سلام آقای کاظمیان عزیز
زیارت قبول امیدوارم بهت خوش گذشته باشه. ولی یه چیزی بگم چرا وقتی میریم مسافرت اینقدر عجله میکنیم ، باور کنید من زیاد لذت نمیبرم انگار مسابقه رالی دارم سال گذشته که رفتم مشهد ساعت 8 صبح از مشهد اومدم به طرف تهران ساعت 8 شب رسیدم البته نهارخوران گرگان فقط برا نهار موندیم و نیم ساعت هم رفتیم ترکمن صحرا. ولی خستگی مسافرت هم لذتی داره خسته نباشی.

سلام اقای بهاروند عزیز.منم با شما موافقم در سفر نباید عجله کرد ولی همونطوری که در متن اشاره کردم ما به خاطر نداشتن مرخصی باجناقم مجبور شدیم عجله کنیم...شاد باشید و سلامت

فاطمه دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:19 http://www.banoyedey22.blogfa.com

[گل]
سلام دوست بزرگوار
روز آفتابیت بخیر
باآرزوی لحظاتی خوش برای شما
با ((بانوی کوهستان ...منتظر حضور سبزتان هستم ))
لحظه هایت شاد و ارام[گل]
[بدرود]

سلام چشم حتمن خدمت میرسم...

چقد سخته جدا بودن دوشنبه 26 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 19:24 http://somaye1983.blogfa.com/

برای پخته شدن فقط یک راه وجود دارد؛ اینکه زود از کوره در نرویم…!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد