باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

روز مادر مبارک

بی شک بهترین و با ارزشمندترین دوست هر انسان در زندگی مادرش است.مادری که از آغاز زندگی بچه اش از تن و جان خود مایه می گذارد تا فرزندی برومند لایق و سالم بپروراند.

مادری که با شادی فرزندش بال می گشاید و با غمش شکسته دل می گردد.

من خود شخصا هیچگاه نتوانستم احساساتم را از مادرم پنهان کنم چون به نظرم او بزرگترین روانشناس دنیا در مورد من است در اوج تمارض به شادی به غمم پی می برد و تنها سنگ صبوری است که مطمئنم حرفهایم را به جایی دیگر نخواهد برد.مادری دل شکسته که با وجود داغ دختر جوانش در ظاهر خمیده و شکسته شده ولی در درون تکیه گاهی بزرگ و غیر قابل جایگزین برای من است ستونی که هرگز حتی برای دقیقه ای ارکانش سست و لرزان نشده است.پناهگاهی که وقتی از همه دنیا سیر و رنجور می شوم به دامان او پناه می برم تا با دستان چروکیده خود دست نوازشی بر سرم بکشد تا مرحمی باشد بر زخمهای زندگی ام.ولی افسوسم از این است که هیچوقت نتوانستم محبتهایش را جبران کنم و هیچ هدیه ای پیدا نکردم که بتوانم به اندازه سر سوزنی از کارهای را که برای من انجام داده در حقش انجام دهم.

در آخر می خواهم به سه دسته از افراد پیرامونم روز زن را تبریک بگویم:

اول همسر عزیزم که همیشه با قناعت و مهربانی خود در کنار من مانند رفیقی شفیق بوده

 

دوم دوستانی که همانند یک خواهر در این سالیان در کنار من بودند که عبارتند از :   پریچهر. فرزانه. مارال . نازنین. آتوسا. افسانه. سپیده سپهوند. الهام کریمی. ناهید زکیان. الی .سایه . فاطمه(ندای سحر). آفرین پنهانی. زوشا. جوانه. فاطمه(لحظه ها). سمیه روزبهانی. آیدا قاسمی. نرگس. اعظم مرادی. نسترن غلامی پور. یاسی. ستاره. رها و الهام ( تک نوازنده گیتار عشق)

   

و تمامی عزیزانی که میدانم دوست نداشتند نامی از آنها برده شود یا من حافظه ام یاری نکرده است.

و سوم به تمامی مادران و زنانی که امروز در کنار ما نیستند و جایشان برای خانواده و دوستانشان همیشه خالی است:

جا دارد اینجااز مرحوم خواهرم نیز یادی بکنم که حدود ۸ ساله نتوانستم روز زن را بهش تبریک بگم

و مادران دوستانی که از بین ما رفته اند...

روح همگیشان شاد ویادشان گرامی باد.   

 

مادر روزت مبارک

نظرات 37 + ارسال نظر
زوشا بیرانوند سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:17

سلام دوست عزیز و همیشه بروز
سپاس بخاطر مطلب خوبتان!
روز زن بر همهی بانوان ایرانی مبارک باد

سلام زوشا خانوم همیشه غایب...این روز عزیز بر شما هم مبارک باد

ونوس سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:22 http://sayarehvenuss.blogfa.com/

سلام
روز زن رو به همسر بزرگوار شما برادر عزیزم تبریک میگم ..
و تشکر میکنم از محبت شما

سلام آبجی عزیز ممنونم از لطفتون شاد باشی و سلامت

...رها... سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:27 http://www.raha1368n.blogfa.com

سلام,آقای کاظمیان...

**منم روز بزرگ ترین اتفاق جهان هستی...!!

**مهربان ترین ولطیف ترین فرشته های خداوند...!

** رو به مادر بزرگوار وهمسر فداکارتون وبقیه ی دوستان عزیز وهمه ی...

***خانم ها تبریک میگم...!!

***ومثل همیشه شما لطف دارین...***

[:S004]****(روز مادر مبارک****[:S004]

سلام رها جان ممنونم از لطفتون منم این روز عزیز را به شما و خانواده محترمتون تبریک میگم...شاد باشی و سلامت

قاسمی سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:23

روز زن را به همه دوستان مجازی و همسران و مادران آنها تبریک می گویم

سلام و سپاس داداش...

نرگس سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:30 http://dozluodaniz.tk

سلام آقای کاظمیان
وقتتون به خیر و خوشی
محبت و قدرشناسی شما نسبت به مادر و همسر عزیزتون را باید تحسین کرد
من هم این میلاد خجسته رو به مادر بزرگوار و همسر مهربونتون تبریک میگم
و خداوند خواهر عزیزتون رو هم رحمت کنه
امیدوارم بهترین لحظات رو در کنارعزیزانتون داشته باشید و هیچ وقت غم به خونه دلتون راه پیدا نکنه
شاد و برقرار باشید

سلام نرگس خانوم ممنونم از لطفتون خدا اموات شما را هم بیامرزه ...منم این روز را به شما و مادر گرامیتان تبریک میگم...شاد باشی و سلامت

نرگس سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:31 http://dozluodaniz.tk

ما درس صداقت و صفا می‌خوانیم
آیین محبت و وفا می‌دانیم
زین بی‌هنران سفله ای دل! مخروش
کآنها همه می‌روند و ما می‌مانیم ملک‌الشعرای بهار

سپاس از کامنت زیبایتان

آتوسا سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:56

سلام علی جان..منم ولادت حضرت فاطمه زهرا رو به شما و خانواده محترم تبریک میگم برادر خوبم

سلام و سپاس از لطف شما آبجی عزیز

ناهید سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:43 http://nz54.blogfa.com

سلام آقای کاظمیان عزیز
من هم به نوبه ی خوذ میلاد مادر مهربانمان
حضرت فاطمه علیها السلام را به شما تبریک می گویم .
از این که مرا نیز در میان دوستاننان یاد کردید
برخود می بالم .
از جناب من به همسر عزیزتان تبریک بگویید .

سلام خواهر عزیز.ممنونم از لطفتون .باعث افتخار منه که دوست و خواهری همچون شما دارم...سپاس از لطفی که به همسرم دارید...شاد باشی و سلامت

جوانه سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:47 http://www.javanejaberi.blogfa.com

سلام جناب کاظمیان
خیلی خیلی سپاسگزارم که قابل دونستید و اسم ما هم در ردیف دوستانتون آوردین....
روز مادر را به مادر گرامیتون تبریک می گم و برای روح خواهر مرحومتون هم از خدا آرامش طلب می کنم...
مادر واقعا موجود عجیبی است و گاهی فکر می کنم برای روح بزرگ و صبورش بهشت خیلی کمه....
امیدوارم خداوند به مادر عزیزتون صبر عطا کنه.....

همیشه شاد و سلامت باشید
در پناه خدا.

سلام جوانه عزیز برای من افتخاره که دوستانی همچون شما دارم .از محبت و همدردی شما ممنونم ...منم با شما موافقم واقعا بهشت برای مادران کم هستش...سپاس مجدد...شاد باشید و سلامت

فرزانه سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:56 http://www.fari.blogfa.com

سلام ممنون و باز هم ممنون برای بزرگواریتون
روز مادر به مادر محترمتون هم مبارک انشالله سالیان سال سایه پر مهرشون بر سرتون باشد
6 ماه منتظر جواب نامه ای بودیم که امروز توی این روز خوب خدا جوابش اومد هدیه روز زن برای من که رنگ لطف خدا توی اون پر رنگ هست
شا باشید خدای مهربون همیشه پناهتون باشه

سلام دوست عزیز.سپاس از محبتتون...داشتن دوستانی همانند شما برای من افتخاره...شاد باشید و سلامت

فاطمه سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:36 http://www.banoyedey22.blogfa.com/

مادر

ای مادرم چه پاکست

آغوش پر زمهرت

تو چون فرشته پاکی همچون خدا مقدس

آغوش پر زنازت

گهوارهء جهانست بس نرم و مهربانست

آغوش تو مکانیست زیبا تر از دو. گیتی

مادر مرا به یاد است

هر ناز و هر گپ تو

آن رنج هر شب تو

( منیر سپاس بلخی )
-
*********
سلام آقای کاظمیان بزرگوار
عصر بخیر
و تبریک ولادت دخت نبی اکرم (ص)
با سپاس از قدز شناسی شما نسبت به مادر بزرگوار و همسر محترمه و همچنین لطفی که به مادارید . که این از اخلاق حسنه شماست و قابل تقدیره متشکرم.
وروح تمامی عزیزانی که بین ما نیستند شاد.
همیشه تندرست و دلشاد باشید .
لحظه های نیلوفریتان آرام و آسمانی

سلام دوست عزیز ...منم این روز را به شما تبریک میگم ...این کار چیزی نبود جز انجام وظیفه...امیدوارم روح اموات شما هم قرین رحمت الهی بشه انشاالله...شاد باشی و سلامت

بهاروند سه‌شنبه 10 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 22:29

گرامی باد روز زن و مبارک باد تولد فاطمه زهرا (س)

سلام آقای بهاروند عزیز منم تولد حضرت زهرا را به شما تبریک میگم...شاد باشید و سلامت

فاطمه چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:19 http://deleman91.blogsky.com

سلام برادر عزیز
خدا مادرتون رو از بلایایی دنیوی و اخروی حفظ کنه انشالله
و روح خواهر عزیزتون رو بحق امشب شب تولد دخت نبی اسلام قرین رحمت کنه
ممنون بابت تبریک زیباتون
از طرف من هم به مادر مکرمه و همسر عزیزتون روز مادر و زن رو تبریک بگید
انشالله همیشه شاد باشید

سلام آبجی عزیز ممنونم از لطفتون و همدردیتان...تشکر من را از جانب مادر و همسرم پذیرا باشید...شاد باشید و سلامت

امیر بهلولی چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:54 http://amir-dastan.blogfa.com

سلام علی آقا جان
تولد حضرت زهرا خدمتون تیریک عرض میکنم
انشالله که همیشه سلامت باشید

سلام امیر جان منم این روز عزیز را به شما تبریک میگم شاد باشی و سلامت

الهام چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:16 http://www.rozhaybarfobanafsheh.blogfa.com

سلام دوست عزیز
منم این روزبزرگ رو به مادر بزرگوارتون و همسرتون و همه ی خانم ها تبریک عرض میکنم.
تشکر میکنم از محبت شما.

سلام الهام عزیز...سپاس از لطفی که به من و خانواده ام دارید ...شاد باشی و سلامت

دخترزاگرس چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 12:08

سلام آقا علی...ممنونم از شما که همیشه ژیش قدم هستید و بیادمایید...منم به نوبه خودم این روز رو به مادربزرگوارو همسر مهربانتان تبریک عرض میکنم حتما جای من سلام من و برسونید و تبریک بگویید...یاحق..

سلام آبجی عزیزم ...وظیفه ام را انجام داده ام منم از طرف مادرم و همسرم از شما ممنونم ...شاد باشید و سلامت

رضا چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:55 http://na-bakhshoode2.blogfa.com


روز مــــــــــــــــــــــــــــــادر مبــــــــــــــــــــــــــــارک


دنیای دخترا:
پر از لاکای رنگارنگ
رژ لبای پررنگ
گردنبندای طلایی..نقره ای..
انگشتر و جواهر
پر از ست کردن دامن با تاپ
ساپورت, ساقای رنگی رنگی
پر از قرارای دخترونه
دوره همی
تلفنای 2 ساعته با موضوع مخاطب خاص !!!
گریه کردنای یواشکی زیر پتوهای صورتی
دفترچه خاطرات و عقاید
قول دادن به همدیگه سر فراموش کردن دوس پسرا !!
قول دادن به هم و اینکه فردا یه روز جدیده !
دور دورای پر شیطنت
پاستیل خوردن
آهنگ گوش دادنای نصف شبی...
با ناراحتی به هم زنگ زدن و چن دقیقه بعد از شوخیای هم خندیدن
آرایشگاه رفتنای هول هولکی
اس دادنای شبونه: بهت زنگ زد؟ نه؟ گور... )
گپای 4 ، 5 تایی دور میز و نسکافه خوردن
مسخره کردن همدیگه
کلمه های رمزی کِ فقط خودمون معنیشو میدونیم
رازایی کِ فقط خودمون ازشون خبر داریم
دنیاشون پره از لباسای سفید و تورای پف پفی و مخاطبای خاصشونن کِ شاهزاده سوار بر اسب سفیدشونن


دنیای دخترا پره از احساسات پاک و رویاهای دختروونه...

به افتخار همه دخترای گل ایرانی که با همه مشکلات شانه به شانه پسرا واسه
پیشرفت کشور تلاش می کنن با یک دنیا امید...

سلام رضا جان خدای بزرگ روح مادرتون را بیامرزه ...سپاس از کامنت زیبایتان

رضا شکاری چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 14:10 http://remele.blogfa.com

[گل]

سپاس دوست عزیز

امیر چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:04 http://www.ar48.blogfa.com

سلام حاج علی
به احترامت تمام قد ایستادم

سلام امیر جان من کوچیکتر از این حرفها هستم شما لطف داری عزیزم...ممنونم ازت...شاد باشی و سلامت

ستاره چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:33 http://parvaneabi.blogfa.com

سلام
من هم ولادت حضرت فاطمه(س) را تبریک میگم...[گل]
پست خوبی بود...[گل]
التماس دعا...[گل][گل]

سلام و سپاس از محبتتون شاد باشید و سلامت

یاسمن چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 16:56 http://yasaman1387.blogfa.com/

روزهمه مادرها مبارک باشه

سلام منم این روز عزیز را خدمت شما تبریک میگم...

داریوش ملک پور چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 19:21 http://dariush121.blogfa.com/

سلام علی جان ... روز زن رو به همسر عزیزت تبریک میگم که برات بانوی تمام عیاری است ... این روز رو به همه ی مادران دنیا تبریک میگم و امیدوارم سایه ی پر مهرشون از سر ما کم نشه ... به امید دیدار علی عزیز

سلام عمو داریوش عزیز.ممنونم از لطفت.ایشون هم سلام میرسونند و تشکر میکنند این روز عزیز بر شما و خانواده محترمتونم مبارک باد ...به امید دیدار ...

نسترن غلامی پور چهارشنبه 11 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 20:21

سلام برادر ودوست گرامی جناب آقای کاظمیان
ازلطف پرمهرتان بسیار سپاس گزارم.من نیزبه نوبه خودم ولادت اسوه والگوی زنان عالم وروز زن رابه همه دوستان به ویژه خانواده شماتبریک وشادباش می گوییم.
حضرت فاطمه(س) می‌فرمایند: سخاوت، درختی است در بهشت که شاخه‌هایش در دنیا گسترده است و هر‌کس شاخه‌ای از آن را بگیرد داخل بهشت می‌شود.
ای دوست! سخاوت، آسمان پیوند است
این شاخه‌ی سبز باغ بی‌مانند است
چید آن‌که از این شاخه گلی- بی تردید
در هر دو سرا، عزیز و عزّتمند است
میلاد زهره زهرا، طاهره مطهره، کوثر رسول، حضرت زهرای بتول بر همه مسلمانان جهان مبارک باد...

سلام خانم غلامی پور عزیز منم از لطفتون ممنونم و همچنین از کامنت زیبایتان

سایه پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:34 http://sayeft68.blogfa.com

سلام وعرض ادب
میلاد بانوی دوعالم حضرت زهرا(س)راخدمت شماتبریک عرض می کنم.امابه بهانه ی روزمادروبرای گرامیداشت این مخلوق آسمانی بردستان مهربان همه ی مادران مخصوصا مادرعزیزوصبور
شمابوسه می زنم وباتمام وجودبرای سلامتی وطول عمراین انسان های شریف وعزیزدعامی کنم.امیدوارم همه ی فرزندان بتوانند وظیفه ی خودرقبال اینهمه محبت ارزشمندمادران خودرا در یابندوهمواره قدردان نعمت وجودی این بزرگواران باشند.همینطور
این روزعزیزرابه همسرگرامی شماتبریک عرض می کنم.ازینکه
درمیان دوستان خودیادی ازماکردیدبسیارسپاسگزارم.شماهمواره
یک دوست وهمراه خوب وبزرگواربودید.همیشه شادوموفق باشی

سلام سایه عزیز ممنونم از لطفتی که به من مادرم و همسرم داری ...دوستی با شما از افتخارات منه ...شاد باشی و سلامت

رضا پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:12 http://na-bakhshoode2.blogfa.com

روز معلم مبـــــــــــــارک



معلم ای فروغ جاودانی،معلم مهر پاک آسمانی

معلم ای چراغ راه دانش،معلم آیه های مهربانی

مرا ازجهل ونادانی رها کن،مرا باعلم وایمان و خداکن

بیا ای گل تو از گهواره تاگور،مرا باعلم ودانش آشنا کن

دلی شفاف چون آیینه داری،محبت و صفا در سینه داری

اگر داری گهی اخمی به چهره،ولی بی شک دلی بی کینه داری

معلم ای بهار آفرینش،تو هستی افتخارآفرینش

تو هستی گوهر نایاب دریا،عجب دارم زکار آفرینش

تو می خواندی الفبای رشادت،تو گفتی راه ایمان وسعادت

به مردانی که رفتند عاشقانه،تو دادی درس ایثار و شهادت

سپاس از کامنت زیبایت رضا جان

نرگس پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:31 http://dozluodaniz.tk

ای معلم : ای روشنی بخش دلها . براستی که تو بعد از خداوند (علم الانسان ما لم یعلم )
هستی.چگونه می توان تو را ستود و تو را سرود که تو خود سرود قافله ی تمدن هستی .


سلام و سپاس از کامنت زیبایت نرگس خانوم

سپهوند پنج‌شنبه 12 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 18:49 http://saeideh1358.blogfa.com

سلام
ممنون از لطف شما برادر گرامی من هم روز زن رو به همه دوستان مجازیم و همسر و مادر محترمتون تبریک میگم .

سلام دوست عزیز ممنونم از لطفت از جانب مادرم و همسرم نیز تشکر میکنم...

رضا جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:03 http://na-bakhshoode2.blogfa.com

به خدا عشق به رسوا شدنش می ارزد
و به مجنون و به لیلا شدنش می ارزد

دفتر قلب مرا وا کن و نامی بنویس
سند عشق، به امضا شدنش می ارزد

گر چه من تجربه ای از نرسیدن هایم
کوشش رود به «دریا» شدنش می ارزد

کیستم؟ باز همان آتش سردی که هنوز
حتم دارد که به اِحیا شدنش می ارزد

با دو دستِ تو فرو ریختنِ دم به دمم
به همان لحظه ی برپا شدنش می ارزد

دل من در سبدی، عشق به «نیل» تو سپرد
نگهش دار، به «موسی» شدنش می ارزد

سالها گر چه که در پیله بمانَد غزلم
صبرِ این کرم به زیبا شدنش می ارزد

سلام و سپاس از کامنت زیبایت رضا جان

...رها... جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 15:17 http://www.raha1368n.blogfa.com

با سلام خدمت شما,دوس گرامی.
امیدوارم که حالتون خوب باشه...!
دعوت هستین به وبلاگ من به روزم با پست جدید با نام"افسونگر"
منتظر حضورت هستم.
شاد وموفق باشید.



سلام رها جا ممنونم از دعوتت چشم حتمن خدمت میرسم

محبوبه زیدی جمعه 13 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 17:55 http://mahbubezeidi.blogfa.com

مردی آمد رنگ پریده
آبرنگ من کجاست
هیس...
شعرم سجده رفته است ...

باسپاس...

سلام و سپاس از کامنت زیبایتان

رهدار شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:04 http://bonevar.blogfa.com

ممنونم بزرگوار سر زدید گل هستی و باش

سلام و سپاس از بزرگواریتان اقای رهدار عزیز ممنونم از لطفتان

یاسی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:04 http://lilac7.blogfa.com

سلام
حال شما؟
خوبید؟
ممنون بابت تبریکتون
منم این روز رو هم به خانم گلتون و هم تمامی دوستانتون تبریک عرض میکنم
شاد و سلامت باشید

سلام دوست عزیز خوبیم خدارا شکر ...از جانب همسرم و دوستانم از شما تشکر میکنم...شاد باشید و سلامت

مهدی آخرتی شنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 13:25 http://residehayenachide.blogfa.com


چون عشق «عاشق علی» به گلنار

بعد از ده سال پنهان شدن،

سینه به سینه در قریه چرخیده باشی . . .


به روم با شعر و صدای خودم

دعوتید

این وب هفته ای چند بار به روز می شود


سلام و سپاس از دعوتتون چشم حتما خدمت میرسم...

مارال یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 09:22 http://HRZS.BLOGFA.COM

سلام داداش...!

خیلی خیلی شرمنده م کردی...منو ببخش دیر خدمت رسیدم...ممنونم بابت تبریک صمیمانه ات...امیدوارم زیر سایه خانوم فاطمه زهرا(س)و فرزندان معصومش زندگی شاد و سلامتی داشته باشی...

بازم مممنونم...خیلی لطف کردی!

سلا خواهر گرامی انجام وظیفه کردم امیدوارم شما هم همواره شاد باشید و سلامت

چقد سخته جدا بودن یکشنبه 15 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 21:45

روحشان شاد

سلام و سپاس از لطفتون روح برادر شما هم شاد باشه انشاالله

الهام کریمی پنج‌شنبه 19 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:05

امیدوارم همیشه شادمان و سلامت باشید
تشکر همشهری خود رو بابت این همه محبت بپذیرید

سلام خواهر عزیز کاری جز انجام وظیفه انجام نداده ام ...روزتان مبارک

رضا جمعه 21 فروردین‌ماه سال 1394 ساعت 00:51

الآن ساعت 1 بعد از نیمه شب 21 فروردین 1394 و روز مادره
پس من روز مادر رو به همه مادران عزیز از ته دل تبریک میگم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد