باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

ایران سرای من است ۳/آشنایی با شهر مشهد۱

مشهد از لخاظ لغوی به معنی محل شهود حضور و شهادتگاه می باشد.این شهر به هیچ تردیدی آبادانی و گسترش خویش را مدیون وجود بارگاه قدس رضوی است.یکی دیگر از دلایل تمرکز جمعیت در این شهر در امان ماندن تقریبی این شهر از تهاجم در طول تاریخ میباشدبه طوری که شهر مشهد تا امروز توانسته است این موقعیت را همچنان حفظ کند و در زمینه های مختلف فرهنگی هنری اجتماعی و اقتصادی به پیشرفتهای قابل توجهی دست یابد.امام رضا (ع)پس از شهادت در باغ مصفایی در قریه سناباد مدفون گردیدند که از همان زمان این خطه به نان مشهد (شهر شهادت)نام گرفتشهر مشهد با مساحت تقریبی ۳۱۵ هزار کیلومتر مربع حدود ۳ میلیون نفر را در خود جایی داده است و بزرگترین قطب شهری در مشرق ایران به شمار می رود.این شهر سالانه بالغ بر ۱۵ میلیون زائر و گردشگر را به سوی خود جذب می نماید.  

پارک کوهسنگی: 

این پارک که دارای کوه سنگی در گوشه غربی خود می باشد شهدای گمنامی را در خود جای داده است این پارک در انتهای خیابان شریعتی می باشد. 

پارک ملت: 

یکی از بزرگترین و باصفا ترین پارکهای مشهد میباشد که در ابتدای بزرگراه وکیل آباد واقع شده است. 

هفت حوض: 

هماهنگی بی نظیر آب و سنگ و کوهستان واقع در کوههای اطراف سیدی 

کمپ زائر: 

محیطی آرام و دلپذیر جهت استراحت و آرامش زائرین عزیز واقع در بلوار فرودگاه 

وکیل آباد کوهستان پارک شادی: 

مجموعه سبز با انبوهی از درختان چنار و کاج در کنار شهر بازی با مساحتی بالغ بر ۷۰ هکتار در انتهای بلوار وکیل أباد 

ییلاقات طرقبه نغندر . جا غرق: 

این ییلاقات که در ۲۶ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع هستند محل مناسبی برای تفریح و استفاده از طبیعت و گذراندن اوقات فراغت می باشند. 

ییلاقات شاندیز و زشک:  

این ییلاقات در ۲۹ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است طبیعتی زیبا و آرامش بخش را به دوستداران طبیعت هدیه می کند. 

ادامه دارد

نظرات 9 + ارسال نظر
جوانه سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 18:33 http://www.javanejaberi.blogfa.com

سلام جناب کاظمیان

خسته نباشید

وب شما برای خودش یه مرجع کامله ...
همه چی توش پیدا می شه
خیلی عالیه کار مارو یه جورایی راحت کرده!
...

متاسفانه من همیشه مشهدرو فقط 2روزه و باب زیارت رفتم از طرقبه و شاندیز خیلی شنیدم ولی هرگز موفق به دیدنش نشدم. انشاا.. آقا بطلبه و این بار من باب سیاحت سفری به این شهر داشته باشیم.....
...
سپاس برای مطالب خوب و کاملتون.....

سلام دوست عزیز.ممنونم از لطفتون از اون جایی که خودم علاقه به ایرانگردی دارم گفتم اطلاعاتی جمع کنم که هم به درد من بخوره هم خوانندگانم و عنوان اون را ایران سرای من است گذاشتم .بنا به مقدس بودن شهر مشهد از اونجا شروع کردم.امیدوارم که این مطالب به درد شما هم بخوره.شاد باشید و سلامت

بانو سه‌شنبه 5 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:02 http://www.banoyedey22.blogfa.com

سلام اقای کاظمیان
شب بخیر

با تشکر از شما
با افتخار شمارا با نام باد صبا به جمع دوستان مجاری من پیوستید.
دلشاد باشید.

سلام بانوی عزیز ممنونم از لطفتون شما هم شاد و سلامت باشید

بانو چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 00:41 http://www.banoyedey22.blogfa.com

من

فرزند خاکم

یا آب و آتش

نمی دانم

خرمن افکارم را

باد

یاری نمی رساند

تا دانه از کاه جدا سازم

آنچه می دانم

همین است که

سالهاست

در کوچه هایی گام بر می دارم

که اندیشیدن

در آن حرام است و

جزایش

خون دل خوردن

انگار

چو قویی شکسته بال

به دور از همرهان

در تیر رس صیادی

سنگدلم

صدایم را

در این کویر سوت و کور

جز باز تاب ناله هایی

از فراغ یاران نیست

شعور

ذاتیست

یا اکتسابی

باز نمی دانم

آنچه می دانم

همین است که

آنچه آموخته بودم و

اندوخته در کار گاه خیال

بلای جانم شد و

آنچه می پندارم

در قفس سرد روزگار رو به زوال

طناب دارم خواهد بود.

سلام شعر بسیار زیبایی بود ایکاش نام شاعرش را هم میگفتید تا لذت خواندنش دو چندان شود.شاد و سلامت باشید

رضا چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 10:36 http://na-bakhshoode2.blogfa.com

داستان روباه و کلاغ سوم را که یادتون هست.
و اما بشنوید از یه کلاغ دیگه که بعدها اونهم با چه ترفندی انتقام کلاغ کلاس سوم ابتدایی
رو از روباه مکار می گیره:

روباهی با موبایلش ور می رفت ...

کلاغه از بالای درخت گفت:

اگه پایین آنتن نمیده بده بالا برات بگیرم

روباه از همه جا بی خبر موبایل رو داد ...

و کلاغ گفت:

این عوض قالب پنیر کلاس سوم ابتدایی!


شعر روباه و کلاغ این دوره و زمانه:

زاغکی قالب پنیری دید
از همان پاستوریزه های سفید!

پس به دندان گرفت و پر، وا کرد
روی شاخ چنار مأوا کرد

اتفاقا از آن محل روباه
می گذشت و شد از پنیر آگاه

گفت: اینجا شده فشن تی وی!
چه ویوئی! چه پرسپکتیوی!

محشری در تناسب اندام
کشته ی تیپ توست خاص و عوام!

دارم ام پی تیریه آوازت (mp3)
شاهکار شبیه اعجازت

ولی اینها کفاف ما ندهد
ای به آواز شهره در دنیا

یک دهن میهمان بکن ما را
که سری از سخنوران این دوران

زاغ، بی وقفه قورت داد پنیر!
آن همه حیله کرد بی تأثیر

گفت کوتاه کن سخن لطفا!
پاس کردم کلاس سوم من!


شعر روباه و کلاغ به لهجه یک آبادانی خوش ذوق:

زاغکی بر درخت نخلی فلافل میخورد
روباهی اومد و گفت: ها وولک چه بالی، چه دمی

عجب عینک ریبونی! مشکی رنگ عشقه
دمت گرم یه دهن سیمو بوخون

زاغ فلافل را گذاشت زیر بغلش و گفت:
دهنت سرویس مو خودوم کلاس سومم

سلام رضا جان بسیار زیبا و جالب بود دستت درد نکنه.شاد و سلامت باشید

بانو چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 15:57 http://www.banoyedey22.blogfa.com

سلام دوست گرامی
روز بخیر
امیدوارم تا این لحظه را به خوبی سپری کرده باشید.
دوست گرامی شخصا مایلم به جهت حفظ حقوق افراد مطالب را با نام ارسال نمایم ولی در خصوص شعر فوق متاسفانه هنگام کپی ،پیست نام شاعر از قلم افتاد پوزش می خواهم.
نام شاعر (وحید آقائی)
شاد و سربلند باشید.

سلام و سپاس از حسن دقتتون ممنونم که اطلاع دادید .شاد و سلامت باشید.

یاسمن چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 16:29

بعضی از این اماکن رو رفتم ولی باید تو سفرهای بعدی برم بقیه جاهارو ببینم

امیدوارم که خوشتون اومده باشه ...شاد باشید و سلامت

مستانه چهارشنبه 6 دی‌ماه سال 1391 ساعت 20:14 http://sebananarsis14.javanblog.com

با درود
مرسی از اطلاعاتتون
تا حالا نرفتم اینجا
فکر کنم تقریباً تنها جایی که نرفتم خوزستان باشه ...
کسی که رنگ پریدگی خزان را درک کرده باشد
به نیرنگ گل های رنگ رنگ دل نخواهد بست
sebananarsis14.javanblog

سلام و سپاس از نظر و لطفتون.شاد و سلامت باشید

قاسمی پنج‌شنبه 7 دی‌ماه سال 1391 ساعت 12:59 http://abdy2007.blogfa.com/

سلام و مخلص

سلام و ارادتمند

سید مجتبی حسینی جمعه 8 دی‌ماه سال 1391 ساعت 19:00 http://daniial61.blogfa.com

با سلام
((( عید یاران)))
به شکرانه بزرگ ترین عطیه و عطایای خداوندی 5 تن آل عبا هر سال در این فصل رحمت و برکت ، روی دل را به خاک می مالیم و با استغاثه و تضرع به استقبالش می رویم...

با کمال ادب به روزم...
محفلمان را مزین فرمایید....

سلام ممنونم از اطلاعتون حتما خدمت می رسم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد