باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

باد صبا

دکتر شریعتی:خدا نکندعقده های کسی به عقیده اش تبدیل شود .در برابراین آدم ها هم فقط باید خندید .

حکایت

مرد فقیرى بود که همسرش از شیر گاوشان کره درست میکرد و او آنرا به تنها بقالى روستا مى فروخت. آن زن روستایی کره ها را به صورت دایره های یک کیلویى مى ساخت و همسرش در ازای فروش آنها مایحتاج خانه را از همان بقالی مى خرید.   روزى مرد بقال به وزن کره ها شک کرد و تصمیم گرفت آنها را وزن کند. هنگامى که آنها را وزن کرد، دید که اندازه همه کره ها ۹۰۰ گرم است.
او از مرد فقیر عصبانى شد و روز بعد به مرد فقیر گفت: دیگر از تو کره نمى خرم، تو کره ها را به عنوان یک کیلویی به من مى فروختى در حالى که وزن آن ۹۰۰ گرم است.
مرد فقیر ناراحت شد و سرش را پایین انداخت و گفت: راستش ما ترازویی نداریم که کره ها رو وزن کنیم ولی یک کیلو شکر قبلا از شما خریدیم و آن یک کیلو شکر را به عنوان وزنه قرار دادیم . یقین داشته باش که به مقیاس خودت برای تو اندازه مى گیرند.

نظرات 10 + ارسال نظر
چقد سخته جدا بودن پنج‌شنبه 29 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 20:05 http://somaye1983.blogfa.com/

تا لحظه ی شکست به خدا ایمان داشته باش ، خواهی دید که آن لحظه هرگز نخواهد رسید !

رضا جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:37 http://na-bakhshoode2.blogfa.com


اگه می خوای راحت باشی کم تر بدون و اگه می خوای خوشبخت باشی بیش تر بخون.
• تا پایان کار از موفقیت در ان با کسی صحبت نکن.
• قبل ازعاشق شدن ابتدا فکر کن که آیا طاقت دوری، جدایی و سختی را داری یا نه ؟
• سکوت تنها پاسخی است که اصلاً ضرر ندارد.
• نصیحت کردن فقط زمانی اثر دارد که دو نفر باشید.
• بدترین شکل دل تنگی آن است که در میان جمع باشی و تنها باشی.
• شخص محترمی باش وبدون اطلاع به خانه ومحل کار کسی نرو.
• وجدانت را گول نزن چون درستی و نادرستی کارت را به تو اعلام می کند.
• عاشق همسرت باش تا بهشت را ببینی.
• کثیف نکن اگر حوصله تمیز کردن نداری.
• بخشیدن خطای دیگران بسیار قشنگ است تجربه کردنش را به تو پیشنهاد می کنم.
• همه جا از همسرت تعریف و تمجید کن حتی در جهنم.
• غرورکسی را نشکن چون مثل شیشه ی شکسته برای تو خطرآفرین است.
• عمل خلاف را نه تجربه کن نه تکرار.
• با شجاعت اقرار کن که اشتباه کردی.
• هنر نواختن را یاد بگیرنواختن موسیقی در هیچ کشوری گدایی نیست.
• هنگام صحبت کردن با دیگران به چشم آنها نگاه کن تا پیام و کلام تو را درک کنند.
• برای کسی که دوستش داری در روز تولدش پیام تبریک ارسا ل کن.
• اولین خیر باش.
• با داشتن همسری خوب همه کس و همه چیز را یکجا داری.
• در دفتر و منزل گل های زیبا داشته باش.
• به سفر و همسفر فکر کن.
• تا ندانی نمی توانی پس بدان تا بتوانی.

امیر بهلولی جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 10:46

سلام
ممنون علی آقا جان.
حکایت زیبایی بود

فاطمه جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 14:22 http://deleman91.blogsky.com

سلام علی آقا
ضرب المثلی هست که میگه از هر دست بدی از همون دست پس میگیری
خوندن این داستان منو یاد این ضرب المثل انداخت
ممنون .

چوایران نباشدتن من مباد - قاسمی جمعه 30 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 22:29 http://abdy2007.blogfa.com

هر که نان از عمل خویش خورد ....

رضا شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 12:43 http://na-bakhshoode2.blogfa.com



جملات پسرها برای پیچوندن دختر ها ...

۱-من خودم هم نمیدونم چکار میخوام بکنم نمیخوام تو به آتیش من بسوزی

۲-تو هم خوشگلی، هم باهوشی، هم زرنگی، آدمهای بهتر از من گیرت میاد.

۳- ما مدلهای ذهنیمون با هم فرق داره هیچ روشی برای تلفیق این دو با هم وجود نداره.

۴-تاکید مداوم برروی برخی جملات دکتر شریعتی: اگر عشق دوام یابد به ابتذال کشیده میشود.

۵-من خودم که از خدا میخوام ولی میدونی که نظر خانواده تو فامیل ما شرطه تا نظر پسر.

۶-من انقدر دوست دارم که نمی خوام هرروز باعث ناراحتیت بشم تورو خدا درک کن(کمی هم اشک تمساح )

۷-عزیزم روزی می فهمی این کار من به خاطر صلاح تو بود نه خودم تورو به خدا درک کن(قیافه حق به جانب)

رضا شکاری شنبه 31 فروردین‌ماه سال 1392 ساعت 13:47 http://remele.blogfa.com

نپندارم ای در خزان کشته جو***که گندم ستانی به وقت درو

درود برشما

حمید ساکت یکشنبه 1 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 11:26 http://www.azmbro.blogfa.com

سلام .
ویل للمطففین .
این که یک چیز عادی و معمولی شده.

مهران غضنفری سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 00:11

سلام علی جان
امید که حالت خوب باشه
با اخبار جشنواره موسیقی خلیج فارس به روزم...

سلام مهران جان ممنونم از لطفت شکر خدا خوبم چشم حتمن خدمت میرسم ...شاد باشی و سلامت

الــــــــــی... سه‌شنبه 3 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 10:08 http://goodlady.blogsky.com

هر چه کنی به خود کنی....


:)


اردی بهشت مبارک...

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد